Gençlerbirliği Teknik Direktörü Metin Diyadin, Trabzonspor maçının ardından yayıncı kuruluşa açıklamalarda bulundu.
Diyadin'in ifadelerinden öne çıkanlar şu şekilde:
-Ben maçlar ile ilgili teknik bir yorum yapmayacağım. Gençlerbirliği de bilenler bilir benim için çok özeldir yani. Ben 38 yıl, yayından önce de söyledim, 38 yılım geçti hem futbolculuk, teknik adamlığa başlayışım.
-En zorlu bir sezonu şöyle düşünün; üç başkan, altı kez değişim. Bu, oyuncu grubunun kolay kaldıracağı şeyler de değil. İyi gittiğimiz dönemde ayrılmak zorunda kaldık. Son iki hafta dönüşüm de çok net söylüyorum; bilen, beni bilen bilir, karakter olarak asla dönme şansım yok başka bir kulüp olsa. Ancak burayı, Gençlerbirliği için duygularım çok farklı. %1 bir ihtimal varsa onu ben kullanayım dedim. Çünkü bu, ligde kalma değil, Gençlerbirliği Spor Kulübü'nün varlığının devamıydı bu sezon.
-Çünkü rahmetli İlhan Cavcav'dan sonra dikiş tutmayan, yaklaşık 10 yıldır dikiş tutmayan bir yönetsel bir serüven var. Bunun muhakkak düzelmesi lazım ve bu son fırsat olduğunu düşünüyorum.
-Bütün oyuncularımı, karakterli olduklarını da biliyorum her şeyleriyle de; gönülleri... Ve bu oyuncu grubunun içinde de 5-6 tane oyuncudan hiç faydalanamadan aramızı... ayrıntılara girmeyeceğim, yönetmesi gerçekten zordu. Ama herkes kalbinin ekmeğini yer.
-Yine söylüyorum, yine söylüyorum; Gençlerbirliği varlık peşinde koşanların kulübü olamaz. Var olma mücadelesi verenlerin kulübüdür. Ve Gençlerbirliği'nin varlığı ne benim ne bir başkasının kişisel düşünceleri ya da kariyer planlarının çok ötesindedir.
-İnşallah bundan sonraki süreçte bütün camiayı da söylüyorum, bunu uyarı olarak da alabilirler; bütün camianın kişisel hesap yapmadan çok sağlıklı bir şekilde Gençlerbirliği'nin yapılanması gerektiğini düşünüyorum.
-Yoksa Metin Diyadin'in tek başına varlığı ya da X birinin... Metin Diyadin teknik adam da olmayabilir, hiç öyle beklentilerim de hiç olmadı. Yapabileceğim bir şey olduğu zaman her zaman yapmaya çalıştım. Söylediğim gibi onlara, kulüplerini sevdiklerini biliyorum, sahiplenme tutkularını da yönetenlere de muhakkak geçirmeleri gerektiğini düşünüyorum. Heves değil, tutku.


























Şükür 2026 yılı kabus dönemini ayakta ağır hasarılı olarak atlattık. Bu dönemin kahramanı son 2 maçta 6 puan kazandıran sayın Metin Diyadin. Kendisine emekleri için teşekkürler. Yıllardan beri hep söylendi söyleniyor bu takımın olmazsa olmazı sistem sorunu. Önünüzde Göztepe, Samsun vb. örnekler varken kulübe maddi destek vadi ile yönetime giren hoca seçiminden futbolcu seçimine kadar söz sahibi olmak isteyen yöneticilerle bu işin olmadığı görüldü. Şöyle ki yılda az 3 kongre, 6 -7 hoca değişimi sonuç burun farkıyla lige kalma. 103 yıllık bir kulübün oyun planı,oyuncu seçme ,oyuncu geliştirme kurumsallaşma vb.alanlarda modern ,oturmuş güncellenebilir bir sistemi olmalı. Yani kısaca kulüp şahıslara bağlı kalmamalı, birilerinin zıplama tahtası olmamalıdır.Sayın Arda başkan, öyle bir sistem kurunuz ki tesisleşmede Türk futboluna nasıl örnek oldu isek kurumsallaşmada öncü örnek bir olalım. ulu çınara yakışan budur. Sayın başkan geçtiğimiz sezon başında, geçmişte deki ismine bakıp kulübe transfer edilen yedek kulübesine demir atan ve hiçbir katkı sağlamayan oyuncuları getiren gelmesine katkı veren her kimse bu insanları lütfen kendinizden ve kulüpten uzak tutunuz.Selam ve dua.
rasim ünalan
18-05-2026 11:49