MENU
  • ARDA GÜLER
  • KEREM AKTÜRKOĞLU
  • BURSASPOR
  • TÜRK TELEKOM BASKETBOL
  • ANKARA
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • HABER ARŞİVİ
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • BİYOGRAFİLER
  • E-GAZETE
  • RÖPORTAJLAR
  • GAZETE MANŞETLERİ
  • SPORANKİ
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Foto Galeri
  • Web TV
  • Yazarlar
  • E-Gazete
  • Anketler
  • Nöbetçi Eczaneler
  • Firma Rehberi
  • Seri İlanlar
SPORANKİ
SPORANKİ
SPORANKİ
  • ANKARAGÜCÜ
  • GENÇLERBİRLİĞİ
  • KEÇİÖRENGÜCÜ
  • MİLLİ TAKIM
  • ANKARA FUTBOLU
  • ANKARA SPORU
  • DİĞER SPOR
Kapat

Metin Özaslan: "Neden bu hale geldik !"

Ana SayfaAnkaragücüMetin Özaslan: "Neden bu hale geldik !"
Metin Özaslan: "Neden bu hale geldik !"
18 Mayıs, 2021, Salı 15:29
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt

Başkentimizin iki güzide spor kulübü Gençlerbirliği ve Ankaragücü, 2020-2021 sezonu sonunda Süper Lig'den düşen ekipler oldular. Böylece Sporun da Başkenti olması gereken Ankara’mızın, 1980-1981 yılından itibaren ilk kez en üst seviyede temsilcisi ne yazık ki kalmadı.

Bu hale nasıl geldik? Birçok sebebi var...

İlk olarak Ankara’mızın stadyum eksikliği, yıkılan stadyumlar ve yerlerinin doldurulamayışı... 1936 yılından itibaren birçok mücadeleye ev sahipliği yapmış 82 yıllık mazisi bulunan Ankara 19 Mayıs Stadyumu, 4 Ağustos 2018 tarihinde yıkıldı. Yıkılmadan önce 2 sene içerisinde yeni stadyumun yapılacağı söylendi ama gelişme ne yazık ki yok. Ostim Stadyumunun kaderi de aynı şekilde oldu ve Mart 2020'de yıkım kararı alınmıştı. Ankara'nın en büyük, Türkiye'nin 5. büyük stadyumu konumundaki Cebeci Stadyumu için ise 2012 yılında maçlara elverişsiz raporu verildi, 2015 yılında son ev sahipliğini yaptı ve 6 yıldır bir çivi bile çakılmıyor. 2019 Ocak ayında açılan Eryaman Stadyumu ise, hem 22 bin kapasitesinin olması hem de ulaşım koşulları bakımından 6 milyonluk Ankara için elverişli değil. Altındağ temsilcisi Yeni Altındağ Belediyespor maçlarını Çubuk'ta oynuyor. Yıkılan stadyumların yerine otopark, yurt, millet bahçesi yapılması planlanıyor, akıllara spor kompleksi yapmak gelmiyor.

6 milyonluk Ankara'da dünyada eşine az rastlanır şekilde Olimpik Stadyum yok. 55 bin kapasiteli yeni stadyum yapılması gündemdeydi fakat bir gelişme yok. Ankara’mız Milli maçlara hasret. Ay-yıldızlılar, Ankara’daki son resmi maçını San Marino'ya karşı 28 Ekim 1992’de oynadı. Tam 29 yıldır Ankara'da resmi milli maç yapılmıyor. Stadyum eksikliğimiz, birçok amatör spor kulübü ve sporcusunu da evsiz bıraktı, çoğu kulüp kapandı ya da kapanma noktasına geldi.

Ankara kapanan amatör kulüpler bakımından açık ara zirvede. Bu durum spor ekonomisi ve altyapısını da etkiledi. Ankara’mızın en köklü kulüplerinden Şekerspor, Petrol Ofisi gibi sayısız kulüp kapanınca bundan altyapılarımız da olumsuz etkilendi. Sayısız futbolcuyu ülkemize kazandıran Ankaragücü altyapısı ve Tandoğan tesisleri 2002 yılından 2020 yılına kadar kapalı kaldı. Avrupa'nın en etkili 3 altyapısından biri sayılan Gençlerbirliği altyapısı ise eski günlerini mumla arıyor.

Eski toprak sahalarımız beton oldu, sporcu fabrikası Ankara artık eskisi kadar üretken değil. Sporcu yetiştiremeyen Başkent Ankara, yatırım fukarası konumunda. Kulüplerimiz borç batağında. Futbolculara ödenen yüksek rakamlar başımızı ağrıtıyor, plansız borçlanmalar kulüplerimizi bataklığa sürüklemeye devam ediyor. Formalara, stadyumlara, tesislere sponsor bulunamıyor, var olan sponsorlar ise desteğini bir süre sonra çekiyor. Banka ve Belediye destekli spor kulüpleri ise, eskiden onlarca branşta faaliyet gösterirken şimdi şube sayılarını azaltıyorlar, kapatıyorlar. Ankara, hem Ankaralılar, hem Kamu kurum ve kuruluşları, hem STK'lar, hem de iş insanları bakımından üvey evlat muamelesi görüyor, sahipsiz bırakılıyor.

Süper Lig'de takımı olmayan 6 milyonluk Başkent, dünyada Başkent takımının olmadığı tek şehir durumuna geldi. Basiretsiz, vizyonsuz yöneticiler elinde oyuncak edilen Ankara spor kulüpleri, her yönetim değiştiğinde büyük bir maddi yıkımın eşiğine geliyor. Yönetimler, bu durumdan sorumlu tutulmuyor, cezalandırılmıyor. Bazı kulüplerimiz de ise babadan oğula geçen sistemle demokrasiden uzaklaşılıyor.

2 Türkiye 1. Futbol Ligi, 2 Türkiye Kupası şampiyonluğu bulunan ve Avrupa'da bir dönem yüzümüzü güldüren Milli Mücadele yıllarında büyük katkı vermiş Mekteb-i Sultani, Ankara Sultanisi Gençlerbirliği artık Süper Lig'de yok. 1 Türkiye 1. Futbol Ligi, 2 Türkiye Kupası şampiyonluğu bulunan, Milli Mücadele yıllarında şehit vermiş İmalat-ı Harbiye Ankaragücü, artık Süper Lig'de yok. Yüzyıllık iki çınarımız, sahipsiz bırakıldıkları için, plansız ve hedefsiz yönetimlerin elinde olduğu için bu acı gerçekle yüzleşti. Dileriz, en kısa sürede, hatalardan ders çıkarıp, Başkent'e hakettiği değer verilip, takımlarımız ait oldukları yere geri dönerler.

Dr. Metin Özaslan

Ankara Kulübü Derneği Genel Başkanı

  • 5
    SEVDİM
  • 2
    ALKIŞ
  • 1
    KOMİK
  • 1
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

Gençlerbirliği’nden Ankara Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne ziyaret
Gençlerbirliği’nden Ankara Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne ziyaret
MKE Ankaragücü altyapı koordinatörlüğü görevine getirilen Ali Palabıyık'a ziyaret !
MKE Ankaragücü altyapı koordinatörlüğü görevine getirilen Ali Palabıyık'a ziyaret !
Jim’in Ankaragücü hikâyesi anlatılmaya devam edecek
Jim’in Ankaragücü hikâyesi anlatılmaya devam edecek
Ahmet Samet Baltacı ile yola devam
Ahmet Samet Baltacı ile yola devam
Vincenzo Montella: "Bundan Sonra Dünya Kupası'na gelmek 24 sene sürmeyecek"
Vincenzo Montella: "Bundan Sonra Dünya Kupası'na gelmek 24 sene sürmeyecek"
Ankaragücü'nün eski oyuncusu Renaldo Cephas Karabağ’a transfer oldu
Ankaragücü'nün eski oyuncusu Renaldo Cephas Karabağ’a transfer oldu
İşe yaramayan zafer 3-2
İşe yaramayan zafer 3-2
A Millî Takımımız, ABD karşısında
A Millî Takımımız, ABD karşısında
Bosna Hersek 3 puanı 3 golle aldı
Bosna Hersek 3 puanı 3 golle aldı
Uluslararası karate semineri Keçiören'de tamamlandı
e
Uluslararası karate semineri Keçiören'de tamamlandı
Ankaragücü'nden MKE'ye ziyaret!
Ankaragücü'nden MKE'ye ziyaret!
İngiltere ile Gana kozlarını paylaştı. Gol sesi gelmedi
İngiltere ile Gana kozlarını paylaştı. Gol sesi gelmedi
Mamaklı boksörlerden büyük başarı
Mamaklı boksörlerden büyük başarı
2.Lig Kırmızı Grubun iddialı takımı 3 transferi bitirdi
2.Lig Kırmızı Grubun iddialı takımı 3 transferi bitirdi
Ronaldo'lu Portekiz farka koştu 5-0
Ronaldo'lu Portekiz farka koştu 5-0
Arda Çakmak’tan, MHP Ankara İl Başkanı Alparslan Doğan’a ziyaret!
Arda Çakmak’tan, MHP Ankara İl Başkanı Alparslan Doğan’a ziyaret!
Gençlerbirliği ve Dr. Rıdvan Ege Hastanesi arasında iş birliği protokolü
Gençlerbirliği ve Dr. Rıdvan Ege Hastanesi arasında iş birliği protokolü
1.Lig'de harcama limitleri açıklandı. Keçiörengücü 108 milyon TL.
1.Lig'de harcama limitleri açıklandı. Keçiörengücü 108 milyon TL.
Gençlerbirliği'nin harcama limiti açıklandı
Gençlerbirliği'nin harcama limiti açıklandı
Onun adı: Lionel Messi
Onun adı: Lionel Messi

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
ANKARAGÜCÜ

MKE Ankaragücü altyapı koordinatörlüğü görevine getirilen Ali Palabıyık'a ziyaret !

Jim’in Ankaragücü hikâyesi anlatılmaya devam edecek

Ankaragücü'nün eski oyuncusu Renaldo Cephas Karabağ’a transfer oldu

Ankaragücü'nden MKE'ye ziyaret!

2.Lig Kırmızı Grubun iddialı takımı 3 transferi bitirdi

2.Lig Kırmızı Grubun iddialı takımı 2 transfer yaptı

Ankaragücü taraftarları turnuvada bir araya gelecekler...

Ankara Kulübü'nde Ankaragücü rüzgarı esti

Erkan Sözeri Ankaragücü'nün de yer aldığı Kırmızı Grup takımına imza attı.

Ankaragücü'nde "Birlik sezonu" kombine satışları başladı

SPORANKİ
SPORANKİGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Sporanki 2010 | Yazılım: Onemsoft

Haber GönderFirma Ekleİlan Ekle