MENU
  • ARDA GÜLER
  • KEREM AKTÜRKOĞLU
  • BURSASPOR
  • TÜRK TELEKOM BASKETBOL
  • ANKARA
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • HABER ARŞİVİ
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • BİYOGRAFİLER
  • E-GAZETE
  • RÖPORTAJLAR
  • GAZETE MANŞETLERİ
  • SPORANKİ
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Foto Galeri
  • Web TV
  • Yazarlar
  • E-Gazete
  • Anketler
  • Nöbetçi Eczaneler
  • Firma Rehberi
  • Seri İlanlar
SPORANKİ
SPORANKİ
SPORANKİ
  • ANKARAGÜCÜ
  • GENÇLERBİRLİĞİ
  • KEÇİÖRENGÜCÜ
  • MİLLİ TAKIM
  • ANKARA FUTBOLU
  • ANKARA SPORU
  • DİĞER SPOR
Kapat

Gençler'de hedef "transfer yasağını kaldırmak"

Ana SayfaGençlerbirliğiGençler'de hedef "transfer yasağını kaldırmak"
Gençler'de hedef "transfer yasağını kaldırmak"
11 Haziran, 2022, Cumartesi 11:33
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt

 

Gençlerbirliği’nin 5 Haziran’da yapılan genel kurulunda yeniden başkan seçilen Niyazi Akdaş, kulübün ekonomik anlamda önünü açacak şirketleşme konusunda ilk adımı attıklarını ve kulüp delegelerinin çoğunluğuyla bu girişimi kongreden geçirdiklerini belirtip, “Kulübe kaynak sağlayacak, maddi anlamda bizleri rahatlatacak ortak bulma çalışmalarında temaslarımız sürecek. Şimdiki önceliğimiz, transfer tahtasını açarak, teknik kadromuzun önerileri doğrultusunda kadromuzu güçlendirip, kısa sürede yeni sezona hazırlanmak” diye konuştu.

Gençlerbirliği’nin mevcut borcu ile yol almasının çok zor olduğunu, bunu defalarca dile getirdiğini ve çıkış yolunun şirketleşmeden geçtiğini aktardığını vurgulayan Akdaş, şöyle konuştu:

“Yerli ve yabancı yatırımcılarla görüşmelerimiz oldu. Genel kurul toplanana kadar farklı isimlerle konuştum, kulübün içinde bulunduğu durumu aktardım. Bundan sonrasında da temaslarımız sürecek. Son olarak yatırımcı fonu günmede geldi. Onunla ilgili görüşmeler yaptık. Ekonomik konularda, getirisi, götürüsü, riski nedir hepsini iyi hesaplayıp, düşünerek adım atmak gerekiyor. Biz de Gençlerbirliği menfaatine olacak bir konuda çok titiz hareket ederiz. En ince ayrıntısına kadar inceleriz. Gençlerbirliği camiası, kırmızı-siyah sevdalıları bilsin ki biz bu kulübün en ufak bir şekilde zarar görmesini istemeyiz. Ne yapıyorsak, bu kulübün iyiliği adına yapıyoruz. Çabamız ve mücadelemiz, kulübün geleceğini ekonomik anlamda sağlam temeller üzerine oturtmak için. Ben koltuk meraklısı değilim. (Şu kadar parayı koyun, kulübü siz yönetin) diyorum. (Senin başkan olduğun yerde biz aday olmayız) diyorlar. Sonra da kulübü yıpratmak için olmadık şeyler; yazan, çizen ve söyleyenleri, zamanında eleştirdiği ismi, benim yönetimime almamı öneriyor. Böyle bir şey olabilir mi?”

 

NE KADAR DESTEK GÖRDÜKLERİ ORTADA

 

Şirketleşme konusu gündeme geldiğinde genel kuruldaki itirazlar ve yükselen tepkileri değerlendiren Akdaş, şunları söyledi:

“Kulübün içinde bulunduğu ekonomik tabloyu daha önce ben ve arkadaşlarım anlatmaya çalıştı. Başka çaremiz kalmadığını üstüne basa basa söyledik. Şirketleşme ile ilgili çok fazla tepki geleceğini daha öncesinde beklemiyordum. Ancak kongreden bir gün önceki havayı görünce, tepki ile karşılaşacağımızı anladım. Sosyal medyada esip gürleyenler kongre salonunda da gerginliğe yol açtılar ancak sonuçta delegeler bizim yanımızda olduğunu gösterdi. Yönetimdeki bir arkadaşımızla ilgili suçlamalarını ispatlayamadıkları gibi, kendileri o arkadaşımızın aklanmasını sağladı. Sahte belgeler, sahte imzaların bir işe yaramadığı ortaya çıktı. Genel kurula 530 kişi geldi. Tek liste olduğundan 100’e yakın kişi erken ayrıldı. Listede bir çizik vardı ve 377 oy bizim lehimize kullanıldı. O kadar gürültü patırtı yaptılar ancak ne kadar destek gördükleri ortada. Bizi, yıpratma ve karalama kampanyalarına delegeler yüz vermedi. Oluşturmaya çalıştıkları kargaşa içinde, sanırım bizim çekilmemizi beklediler ve hazırladıkları liste ile seçime gidip işi oldu bittiye getirmek istediler. Ancak planları tutmadı. Söğüt İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akan ile konuştum. Görüşme içeriği, Hacettepe kulübü ile ilgiliydi. Bizim alt yapıdaki gençlerimiz ve belli yaş grubundaki oyuncularımız için Hacettepe’nin profesyonel ligde olması lazım. Bölgesel Amatör Lig’de işler yürümez. Ankaraspor ile Hacettepe’ye bütünleştirip, takımı 2 lig birden atlatmayı planladık. Camiadan öyle bir tepki yükseldi ki telefon açıp, bu konuyu kapattığımızı kendilerine ilettim. Şimdi, Hacettepe ile Kalecik FK arasında bir köprü kuruldu. Oradaki yönetim değişikliğinin ardından bir çalışma yürüttük. Hacettepe FK olarak gelecek sezon TFF 3. Lig’de mücadele edecek. Kulüp, bizim tesislerimizdeki sahaları kullanacak.”

 

YÜZDE 49 HİSSE YÜZDE 60 KARAR HAKKI

 

“Yeni yasada şirketleşme konusunda hisse ağırlığının en az yüzde 51’inin kulüpte kalması yönünde madde var. Benim düşüncem şöyle. Gençlerbirliğ’nin yaklaşık 180 milyon TL borcu var. Ortaklar, yüzde 49 hissenin sahibi olarak, bu borcu öncelikle sıfırlayacak. Kulüpte, yüzde 51 hissesi oranında, mal varlığı ile şirkete ortak olacak. Yönetim kurulunda 3 isim yatırımcı ortaklardan, 3 isim de kulüp içinden belirlenecek. Yönetim kuruluna, kulüp başkanı, başkanlık edecek. Kararlar, yönetimin yüzde 60’ının onayı ile alınacak. Böylece, yatırımcının da söz söyleme hakkı olacak. Sermaye arttırımı olmayacak. Şöyle bir maddeyi de anlaşmanın içine ekleyebiliriz. Kulüp, toplam borcu ödeyecek parayı ortaya koyduğunda diğer hisseleri de alıp, hepsini kendi bünyesinde yeniden toplayabilir şeklinde. Benim modelim, bazı kulüplerde olduğu gibi Gençlerbirliği’ni aile şirketine dönüştürmek değil. Süreç nasıl işleyecek göreceğiz. Ben ve yönetimim, Gençlerbirliği’ne ivedi bir şekilde sıcak para girişinin yollarını arıyoruz. Söğüt İnşaat ve Mustafa Akan ile yeniden görüşme olabilir, onlara da kapıları tamamen kapatmış değiliz.”

 

SÖZÜMÜ YERİNE GETİREMEDİĞİMDEN KIZGINIM

 

“Transfer tahtasını açmak için toplam borcumuz 3 milyon 600 bin Avro. Ancak ilk planda 2 milyon 600 bin Avro’ya ihtiyaç duyuyoruz. Diğer kısım sonra gelecek dosyalar. Takımdan gidenler oldu ama çok daha yerleri dolmayacak isimler değil. Arda, Ömürcan, Rahmetullah gitti. İlker henüz ayrılmadı. Lima’nın sözleşmesi bitti. Eleke ve LuaLua kiralıktı. Muhammed Bayır’ın (Bu kulübün değerini bilin. Birçok takımda oynadım, alacaklarımızın böylesine düzenli ödendiği bir kulüp görmedim) sözleri bizi mutlu ediyor. Umarım, gidenler pişmanlık duymaz. Takımın iskeleti büyük oranda korundu. Göreve geldiğimizde takım 8-10. sıra arasında olur demiştik. Bazı maçlardaki mücadele beni hayal kırıklığına uğrattı. Taraftara verdiğimiz sözü yerine getiremediğimiz için oyunculara kızgınım. Yeni sezonda 100. yılımızı da kutlayacağız bu nedenle daha güçlü ve iddialı olacak bir kadro kurmalıyız. Bunun için de önceliğimiz bir an önce 50 milyon TL kaynağı bulup, transfer tahtasını açmak olacak.”

Kaynak: Hürriyet Ankara 

  • 0
    SEVDİM
  • 3
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

Gençlerbirliği'nin harcama limiti açıklandı
Gençlerbirliği'nin harcama limiti açıklandı
Onun adı: Lionel Messi
Onun adı: Lionel Messi
Futbolda 1. transfer ve tescil dönemi bugün başladı...
Futbolda 1. transfer ve tescil dönemi bugün başladı...
2.Lig Kırmızı Grubun iddialı takımı 2 transfer yaptı
2.Lig Kırmızı Grubun iddialı takımı 2 transfer yaptı
İspanya bu kez sevindi
İspanya bu kez sevindi
Futbolcular, Filenin Sultanları'nı örnek alın!
Futbolcular, Filenin Sultanları'nı örnek alın!
Ankaragücü taraftarları turnuvada bir araya gelecekler...
Ankaragücü taraftarları turnuvada bir araya gelecekler...
Curaçao, Ekvador'dan puan aldı, tarihe geçti
Curaçao, Ekvador'dan puan aldı, tarihe geçti
Almanya son anda 3 puanı kopardı
Almanya son anda 3 puanı kopardı
Türk Telekom kadroyu güçlendiriyor...
Türk Telekom kadroyu güçlendiriyor...
Filenin Sultanları, Almanya'yı 3-2 mağlup etti
Filenin Sultanları, Almanya'yı 3-2 mağlup etti
Gençlerbirliği Fıratcan Üzüm ile 1 yıl daha devam ediyor...
Gençlerbirliği Fıratcan Üzüm ile 1 yıl daha devam ediyor...
Montella erken vedayı yorumladı
Montella erken vedayı yorumladı
Dünya Kupası'nde rezalet! Erken havlu attık...
Dünya Kupası'nde rezalet! Erken havlu attık...
Ankara Kulübü'nde Ankaragücü rüzgarı esti
Ankara Kulübü'nde Ankaragücü rüzgarı esti
Haydi Türkiye'm!...
Haydi Türkiye'm!...
Türk Telekom kadrosuna takviye yaptı.
Türk Telekom kadrosuna takviye yaptı.
Erkan Sözeri Ankaragücü'nün de yer aldığı Kırmızı Grup takımına imza attı.
Erkan Sözeri Ankaragücü'nün de yer aldığı Kırmızı Grup takımına imza attı.
İlbank Kadın Voleybol Takımı, transferde hızlı bir dönem geçiriyor...
İlbank Kadın Voleybol Takımı, transferde hızlı bir dönem geçiriyor...
Türk Telekom, Jaleen Smith ile yollarını ayırdı
Türk Telekom, Jaleen Smith ile yollarını ayırdı

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
GENÇLERBİRLİĞİ

Gençlerbirliği'nin harcama limiti açıklandı

Gençlerbirliği Fıratcan Üzüm ile 1 yıl daha devam ediyor...

Gençlerbirliği Futbol Akademisi 2026-2027 sezonu futbolcu seçmeleri başladı

Gençlerbirliği Senegalli santrafor Niang'ın sözleşmesini fesh etti

Gençlerbirliği, Fıratcan Üzüm ile devam ediyor

Çankaya Belediye Belediye Başkanı Hüseyin Can Güner Gençlerbirliği'nde!

Arda Çakmak’tan Gençlik ve Spor Bakanı Yardımcısı Hamza Yerlikaya’ya ziyaret

Gençlerbirliği'nde alt yapı için seçme zamanı

Gençlerbirliği'nde ilk antrenman 1 Temmuz'da!

Gençlerbirliği'nde transfer yasağı kalktı!

SPORANKİ
SPORANKİGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Sporanki 2010 | Yazılım: Onemsoft

Haber GönderFirma Ekleİlan Ekle