MENU
  • ARDA GÜLER
  • KEREM AKTÜRKOĞLU
  • BURSASPOR
  • TÜRK TELEKOM BASKETBOL
  • ANKARA
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • HABER ARŞİVİ
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • BİYOGRAFİLER
  • E-GAZETE
  • RÖPORTAJLAR
  • GAZETE MANŞETLERİ
  • SPORANKİ
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Foto Galeri
  • Web TV
  • Yazarlar
  • E-Gazete
  • Anketler
  • Nöbetçi Eczaneler
  • Firma Rehberi
  • Seri İlanlar
SPORANKİ
SPORANKİ
SPORANKİ
  • ANKARAGÜCÜ
  • GENÇLERBİRLİĞİ
  • KEÇİÖRENGÜCÜ
  • MİLLİ TAKIM
  • ANKARA FUTBOLU
  • ANKARA SPORU
  • DİĞER SPOR
Kapat

"Ankaragücü’nde değişim ve gelişimin başlanması isteniyorsa buna taraftar da katkı sunmalı"

Ana SayfaAnkaragücü"Ankaragücü’nde değişim ve gelişimin başlanması isteniyorsa buna taraftar da katkı sunmalı"
08 Mayıs, 2026, Cuma 23:24
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt

Ankaragücü camiasınıjn sevilen gazetecilerinden Orhan Sal son yazısında, Ankaragücü Kulübü'ndeki son gelişmeleri değerlendirirken, yeni sezonda taraftarların üzerine düşen görevler olduğunu yazdı.

Orhan Sal'ın "Ankaragücü’nde değişim ve gelişimin başlanması isteniyorsa buna taraftar da katkı sunmalı" başlıklı yazıısını Haber Ankara'daki kendi köşesinde okuyabilirsiniz...

İşte o yazının linki: https://www.haberankara.com/yazarlar/orhan-sal/ankaragucunde-degisim-ve-gelisimin-baslanmasi-isteniyorsa-buna-taraftar-da-katki-sunmali-314494

 

Cebeci Stadı’nın, 19 Mayıs Stadı’nın, Yenikent Stadı’nın, Eryaman Stadı’nın, Ostim Stadı’nın, 19 Mayıs dış sahalarının yıllarca tozunu yuttum.

Alsancak Stadı’nda döneri çekip glatyatörlük yapan abilerimizi de gördüm, Bursa Atatürk Stadı’nda çiçeklerle karşılanmamızı da.

Ali Sami Yen’de Galatasaraylı kovalandığını da gördüm, Cebeci’nin tenha sokaklarında Beşiktaşlı kovalandığını da.

Eski Fenerbahçe Stadı’nda sevinçten ağladığımız da oldu, Trabzon Stadı’nda küme düşerken üzüntüden ağladığımız da...

Antalya Atatürk Stadı’nda sıcaktan yandığımızda oldu, Konya’nın ayazında donduğumuzda…

Sakarya’da taşlanırken, Kocaeli’nde ikram edilen çayları içtik…

1981 destanını canlı yaşadım. Bonhof Nazmi’nin Trabzonspor kalesine gönderdiği füzeyi ve o gün kaldırdığımız Devlet Başkanlığı Kupası’nı dün gibi hatırlıyorum.

İzmir’de kupayı Galatasaray’a hediye ettik, 3 gün sonra Ankara’da Trabzonspor’dan Başbakanlık Kupası aldık.

Fatih Terim’in Ankaragücü’nde teknik direktörlüğe başladığını, Ersun Yanal’ın gol makinası takımını, Büyük usta Rogerre Lemerre’in takımın başında sahaya çıktığını, 2010’lardaki ıslak formalı acı yılları, Mehmet Yiğiner ile Kayseri’deki 26 bin kişilik şampiyonluk coşkusunu, Manisa Stadı’nda sevinçten birbirimize koştuğumuzu büyük transfer başarısızlıklarıyla asansör gibi 2 Lige düştüğümüzü canlı canlı yaşadım…

Bunları neden yazdım? Çünkü ben Ankaragücü taraftarının acısını da sevincini de nasıl, ne zaman, nerede yaşadığını bizzat yaşayarak gördüm, gözlemledim…

Bu sezon da öyle böyle bitti. Ortada olmayan bir hedef vardı, sonra hedef kondu. Ama hedefe ulaşılamadı.

TARAFTARSIZ OLMAZ !

Artık yeni sezonu bekliyoruz. Yeni sezonda yeni umutlar ve elbette bir hedef olacak…

Hep birlikte yeni bir sayfa açacağız.

Çünkü iddialı ve sorunları bire bir çözen bir başkan var kulüpte. Bakın -3’ü kaldırmak bile başlı başına bir olaydır.

Neden yeni sezondan umutluyum: İlhami Başkan’ın hırsını görüyorum umutlanıyorum, takımın başındaki Recep Hoca’nın zihniyetini ve çabasını görünce umutlanıyorum.

Kadronun oturduğunu ve daha tecrübe kazandığını gördüğüm için umutlanıyorum..

Ocak ayında transferin açılma ihtimalini gördüğüm için umutluyum.

FİFA borçlarının ufak ufak temizlendiğini gördüğüm için umutluyum.

Ama bu çabaların tek başına yetmeyeceğini de biliyorum.

Bir kulüpte yönetim, teknik heyet, futbolcular ve taraftar bir bütündür. 4 ayaklı bir masa düşünün. Bu ayaklardan birisi aksarsa masa devrilir.

İşte burada taraftar faktörü çok önemli.

Yeni sezonda bir hedefe kilitlenilecek. Ama buna genel anlamda tüm camianın da kilitlenmesi ve her açıdan kulübe katkı vermesi gerekli.

Yani Ankaragücü taraftarının artık olumlu anlamda devreye girmesi gerekli.

Başarı isteniyorsa, taraftar da olayın bir tarafından tutmalı.

Her ne kadar geçen sezon için “Büyük Ankaragücü taraftarının desteğini arkamızda hissettik!” dense de bunun böyle olmadığını biliyoruz.

Her maça gelen kemik tayfayı bir tarafa bırakırsak, geçen sezon Batman ve İnegöl maçları haricinde tribünlerin genelde boş kaldığını söylemek yanlış olmaz.

İşte bu nedenle;

1-Taraftar şampiyonluk hedefi ile çıkılacak bu yolda, ilk haftadan itibaren kombineler ve biletlere rakam ne olursa olsun yüklenmesi ve maddi olarak takımın arkasında olması lazım. Tek maça gelmemek, ailelerle maça gelmek, hatta eş dost akrabaları da alıp maça getirmek gerekli. Futbolcuların da havaya girmesi için stadın bir şenlik alanına çevrilmesi şart.

2-Ancak daha fazla aile stada çekmek istiyorsak taraftar profilimizin değişmesi lazım. Metroda, AVM’de, sokakta insanları rahatsız edici hareketlerden kaçınmak ve efendiliğimizi göstermemiz lazım.

3-Artık Ankaragücü taraftarı olaylarla anılmamalı. Şunu biliyoruz ki deplasmanlarda tahrik unsuru bir şey olmadığı sürece Ankaragücü taraftarı gider olaysız bir şekilde takımını destekler ve döner. Ancak geçen sezon Erbaa ve Karaman gibi yerlerde, İstanbul takımlarını tutan taraftarların tahrikleriyle bazı sorunlar yaşandı. İşte tam da böyle durumlarda tribün abilerinin devreye girip, karşı tarafla muhatap olunmamasını sağlamaları gerekiyor.

4-Kulübün, taraftara hareket getirmesi için Store’da sürekli kampanyalar yapması, yeni ve taraftarın istediği türde ürünlerin yapılıp satışa sunulması gerekli. Bu kampanyalar esnasında futbolcular ve Ankaragüçlü ünlü kişiler davet edilmeli ve Store’dan alışveriş yapılarak kulübe gelir sağlanmalı.

5-Üye aidatları kongreleri beklemeden yatırılmalı.

6-Bilet fiyatları ne olursa olsun, kulübe destek amacıyla parayla alınmalı.

Bunların sağlıklı bir şekilde yapılması için tribün büyüklerinin ve abilerinin yol göstermesi, öncü olması, abiliklerini yapması lazım.

Şunu unutmayın; genel anlamda insanlar artık vuran, kıran, parçalayan, rajon kesen insanlar yüzünden stadyumlardan kaçıyor. Bizim camiamız kaliteyi arttırmalı. Kalitemizi gösterirsek, sadece camiamıza değil, tüm Ankara’ya hitap ederiz. “Kimse bizi sevmiyor, ama umurumda değil!” düşüncesinden çıkmalıyız. Tam aksine herkes bizi ve kulübümüzü sevsin. Kimseyi ötelemeyelim, herkesi kazanalım. Bünyemize kazandıralım.

Ve son tavsiyem: Üzerinizde giydiğiniz Ankaragücü formasını bir üniforma yerine koyun. Bu forma ile yaptığınız yanlış, size bulaşmaz, direkt olarak Ankaragücü Kulübü’nün imajını bozar. Tabii her doğruda Ankaragücü Kulübü’ne pozitif etki yapar. Nasıl bir asker, bir polis üniforma giydiği zaman yaptığı her harekete, oturmasına, kalkmasına dikkat ediyorsa, sizde aynı ciddiyetle davranın ve üzerinizde Ankaragücü forması varken, olgun insan olun.

  • 3
    SEVDİM
  • 24
    ALKIŞ
  • 1
    KOMİK
  • 1
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorumlar

yorum avatar

Çok Güzel bir yazı her harfine katılıyorum. Özellikle storede 3 yıldır aynı taraftar ürünleri var bir swet tşört tasarımı yapmak bu kadar zor olamaz Karşıyaka ürünlerini kendinize örnek alın hafta sonu çocuklarımızla giyeceğimiz ürünleri tasarlayın bizde alalım.

ersin

12-05-2026 10:58

yorum avatar

önce bu taraftar grublarını yok etmek lazım sonrası kolay bunların yüzünden binlerce insan stad,a gelmiyor

Aydın

09-05-2026 11:09

Yorum Yazın

Osman Zeki Korkmaz yeniden Ankara'da!
Osman Zeki Korkmaz yeniden Ankara'da!
Burç Tuna yazdı: "Yanlış anahtarla doğru kapı açılmaz "
Burç Tuna yazdı: "Yanlış anahtarla doğru kapı açılmaz "
DÜNYA KUPASI| Almanya'dan gol şov!
DÜNYA KUPASI| Almanya'dan gol şov!
Montella'nın mazereti var
Montella'nın mazereti var
Kupaya yenilgiyle başladık...
Kupaya yenilgiyle başladık...
Avusturalya maç kadromuz...
Avusturalya maç kadromuz...
Brezilya'nın büyük hasreti
Brezilya'nın büyük hasreti
DÜNYA KUPASI | Kanada 1 - Bosna Hersek 1
DÜNYA KUPASI | Kanada 1 - Bosna Hersek 1
Kent Konseyi, Ankaragücü'nü ziyaret etti
Kent Konseyi, Ankaragücü'nü ziyaret etti
Gençlerbirliği'nde transfer yasağı kalktı!
Gençlerbirliği'nde transfer yasağı kalktı!
Büyük heyecan başlıyor... İlk maçımıza pazar sabahı çıkıyoruz!
Büyük heyecan başlıyor... İlk maçımıza pazar sabahı çıkıyoruz!
Ankaragücü'nün eski sevilen futbolcusu Kayserispor'da göreve başladı
Ankaragücü'nün eski sevilen futbolcusu Kayserispor'da göreve başladı
Gençlerbirliği'nin 2026-2027 sezonu genel kombine satışları başlıyor
Gençlerbirliği'nin 2026-2027 sezonu genel kombine satışları başlıyor
Ankaragücü ve Gençlerbirliği'nin yeni yuvalarında son durum nasıl?
Ankaragücü ve Gençlerbirliği'nin yeni yuvalarında son durum nasıl?
Dünya Kupası açılış maçında Meksika galip
Dünya Kupası açılış maçında Meksika galip
Gençlerbirliği'nin kaleci adayları belli oldu
Gençlerbirliği'nin kaleci adayları belli oldu
Gençlerbirliği ve Ankaragücü ile ABB arasında iş birliği protokolü imzalandı
Gençlerbirliği ve Ankaragücü ile ABB arasında iş birliği protokolü imzalandı
Ve Dünya Kupası başlıyor...
Ve Dünya Kupası başlıyor...
"Ankaragücü'nün hedefe ulaşacağını düşünüyorum"
"Ankaragücü'nün hedefe ulaşacağını düşünüyorum"
Gençlerbirliği dosyaları temizliyor...
Gençlerbirliği dosyaları temizliyor...

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
ANKARAGÜCÜ

Kent Konseyi, Ankaragücü'nü ziyaret etti

Ankaragücü'nün eski sevilen futbolcusu Kayserispor'da göreve başladı

Ankaragücü ve Gençlerbirliği'nin yeni yuvalarında son durum nasıl?

Gençlerbirliği ve Ankaragücü ile ABB arasında iş birliği protokolü imzalandı

"Ankaragücü'nün hedefe ulaşacağını düşünüyorum"

Eski Ankaragücü futbolcusu, şimdi de aynı gruptaki takıma transfer oldu

Ankaragücü'ne geçen sezondan tanıdık isimler

Başkan İlhami Alparslan'dan iddialı açıklama!

Ankaragücü Başkanı İlhami Alparaslan "satılık futbolcumuz yok" dedi.

Ankaragücü futbolcusu Mesut Emre Kesik'in mutlu günü

SPORANKİ
SPORANKİGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Sporanki 2010 | Yazılım: Onemsoft

Haber GönderFirma Ekleİlan Ekle